Спрете да правите тези 3 неща в LinkedIn

LinkedIn е платформа за професионалисти и ако искате да бъдете възприемани като такива, може би ще е по-добре да преустановите някои практики.

Ако имате профил в повече от една социална мрежа, то вероятно сте ставали свидетел на неедна злоупотреба с платформата. Интересно е да се наблюдава как много хора използват Facebook и Instagram, за да споделят истории от личния си живот или да изразяват мнението си по нашумели теми. Много хора обаче забравят, че LinkedIn е преди всичко професионална / бизнес мрежа.

По думите на създателите на LinkedIn - това е най-голямата професионална мрежа в света. Идеята на мрежата е да помогне на хората да изградят бизнес взаимоотношения, да развият кариерата си и/или да представят своята организация. Въпреки това много хора използват платформата по начини, които са рискови за собствената им кариера и имидж.


Ето пет неща, които ще е най-добре да спрете да правите още днес в LinkedIn:


1. Публикуване на снимки от личния архив.

Да си го кажем направо – никой няма нужда да вижда селфитата Ви и в LinkedIn. Нито семейните снимки. Нито снимките на сладките Ви деца. Поне не в тази платформа. Тяхното място е в личния архив, Facebook или Instagram.

Вместо това:

Ако сте имали изключително ползотворен брейнсторминг или сте успели да разрешите сложен проблем, споделете как. Споделянето работната среда и реалните предизвикателства, с които се сблъсква екипът в компанията, е добра стратегия за оформяне на облика на организацията, а потенциалните служители и клиенти ще могат да придобият по-добра представа за културата на организацията.


2. Продажба чрез LinkedIn съобщения

Всеки потребител на LinkedIn най-вероятно се е сблъсквал с опитите на хора, които не познава да му продадат неща, от които абсолютно няма нужда. Така наречените студени съобщения много често звучат шаблонно (и най-вероятно са такива) или дори са автоматични. Честа практика в наши дни е „примамката и превключвателя“, при която някой Ви отправя покана за контакт и веднага след приемането ѝ, изпраща съобщение с опит да ви продаде продукт/услуга.

Ако искате да загубите незабавно дверието на потенциални клиенти, правете това.

Ако обаче искате да изградите реални взаимоотношения в LinkedIn, постарайте се малко повече.

Разгледайте профила на дадения човек, вижте какви интереси проявява и къде имате допирни точки. Още в поканата си за контакт напишете какво ви е заинтригувало в него и защо искате да се свържете. Представете се и завържете разговор. Ако се виждахте на живо с този човек сега, какво бихте му казали? Едва ли бихте започнали с „имам страхотен продукт, трябва да си го купиш“.


3. Публикуване на „възпламеняващи“ коментари

Ако някога сте публикували или чели статии в LinkedIn, секцията с коментари едва ли ви е чужда. Желаниято на хората да изразят мнението си по всеки въпрос и да бъдат чути е по-голямо от всякога.

Немалка част от тези хора обаче използват възможността, за да излеят гнева или негодуванието си. В огромна част от случаите, неоснователно. Каквото и да се случва в ежедневието ви, дори и да сте напуснали работа с лоши чувства или да таите огорчение, не давайте израз на тези емоции в LinkedIn. Много вероятно е голяма част от мрежата ви да не са запознати с вашите мотиви.

Лошо впечатление оставят напълно безсмислените коментари, нападки на лична основа или откровени обиди. И под остават имаме предвид, че тези коментари наистина „остават“ перманентно и може да ви донесат негативи, дълго след като сте забравили за случая.

Изразявайте мнението си, както бихте го направили пред публика от професионалисти, защото LinkedIn е точно това. Конструктивната критика, написана в уважителен тон, е много по-мощно средство да изградите добър имидж.


Това са нашите препоръки за поведението в мрежата на LinkedIn. Сигурни сме обаче, че има още практики, които дразнят редовните потребители на бизнес платформата. Какво бихте добавили?

2019 Social You