Защо публикациите ви достигат до по-малка аудитория?



Вторият новинарски поток на социалната мрежа Facebook стана достъпен за потребители по цял свят. В Explore Feed ще намираме постове, които не са от приятели и страници, които харесваме, но според алгоритмите на социалната мрежа може да са интересни за нас.


През последните няколко месеца новата функция бе първо тествана в ограничени брой държави, после - само в мобилната програма на Facebook. Сега вече е достъпна по цял свят.


Целта на Facebook е да намали потока в основния News Feed, който и без това е натоварен - вече твърде много хора имат твърде много приятели, фенове са на твърде много страници, и така често до тях не достига много от съдържанието, което харесват. 


Не навсякъде обаче има един и същи Explore Feed - в Словакия, Шри Ланка, Сърбия, Боливия, Гватемала и Камбоджа компанията тества друг вариант, съобщи словенския журналист Стефан Струхарик в Medium.com. Там всички постове на страници отиват в Explore Feed-а, а в News Feed остават само постове от приятели и реклами.


Последствието за обикновения потребител ще бъде това, че ще вижда само постове от близки и такива, които ще са платени. Повече потърпевши ще бъдат тези, които се опитват публикациите им да достигнат до възможно най-много хора, още известно като reach. Промените могат да доведат до спадането му с повече от две трети, което ще бъде катастрофално за някои издатели. Това вече се наблюдава в страните, в които се провежда теста.

За по-големи сайтове, които имат различни начини на комуникация с читателите и клиентите си, няма да бъде чак толкова фатално, колкото за по-малките, които разчитат основно на Facebook.


В официално изявление от понеделник един от директорите на Facebook – Адам Мосери заявява, че понастоящем компанията няма планове да разширява тестовете. Той обаче добавя, че целта на експеримента е да се види дали потребителите предпочитат „частните” и „публичните” публикации в сайта да са разделени. Ако резултатите са положителни, а показателите, които Facebook иска да оптимизира са подобрени от експеримента, то плановете могат да се променят.

2019-2020 Social You